dagens skräckfilm : POLTERGEIST

FÖRLÅT för att det tog så lång tid, men har haft mycket plugg och har fett ont i huvudet. Men iaf, här är den!

PÅ GRUND AV PLUGG OCH EXTREM HUVUDVÄRK SÅ BLEV INTE TEXTEN LIKA BRA SOM TÄNKT!

Poltergeist!

Det märks att det är en gammal film, men jag tycker att den är väldigt bra, filmen börjar med att det spelas amerikanska nationalsången så det är väldigt tydligt att det utspelar sig i amerika. Filmen börjar även med hur dom visar att alla sover och pappan somnade framför tvn och sen går lillflickan fram och börjar prata med tvn. Hon kan höra dom, och det lever folk i deras hus, deras hus är hemsökt och lillflickan kallar dom för tvfolket. Det börjar hända massa sjuka saker som att bestick böjdes helt plötsligt, och stolar som flyttades på ovanliga sätt när man vände ryggen till. Jag ska inte avslöja för mycket. Men jag gillar inte trädet utanför barnens fönster !

En sak jag reagerade på var hur dåligt väder det var under filmens gång.

 

Och en annan sak.. en garderob som suger in saker i den ! hah. Men det var läskigt…

Fast det kan ha berott på tornadon kanske?

Efter en tredjedel av filmen försvinner flickan.. som är då huvudpersonen i filmen. Men efter ’’olyckan’’ så får Carole Annes bror en större del i filmen. Och då har tvfolket tagit dottern och sonen ( robert ) börjar höra hennes röst i tvn som brusar.

Dom söker hjälp..

Och mer tänker jag inte säga!! Hah! Ni får se filmen. Och jag rekomenderar den för alla! :D

Jag ger den…. * trumvirvel *

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback