kaffe <3

kaffe är både världens bästa dryck och ngt helt awesome!
sitter nu med en hemmagjord mask i ansiktet som innehåller kaffe!
det är en peeling ! det var nice. haha dock så fastade den inte över hela ansiktet xD masserade över hela ansiktet men det blev klumpar lite här och var, blev inte jämt :( men ändå! det var nice och kändes som en riktig peeling då jag masserade in det! så nu ska jag sitta så här i en halvtimma och se fånig ut och det ska hjälpa mot min hy! awesome !
hoppas det blir något bättre, ska verkligen kämpa för att få bättre hy nu! ska sluta använda foundation! och se om man lyckas med det, och fixa massa rengöringsmedel och bara försöka få en så bra hy som möjligt!
sen ska jag spara ut naglarna ( dock så kommer jag måsta klippa dom då jag ska jobba inom vården )
och allmänt bara försöka fixa mig! så ikväll har jag en ''tahandommigsjälvkväll'' <3
sen ska jag nog lägga mig i badet! tända ljus ! massa barnolja så min hud blir superlen
eller så kanske jag ska plugga som jag borde? hahahh! nej nu ska jag ta hand om mig själv, det är ju trots allt söndag !!
här har ni receptet jag hittade på ansiktsmasken ( den innehåller bara TVÅ ingredienser )
3 matskedar malet kaffe och en äggvita
detta ska man massera in i ansiktet , låt torkas och tvätta ut efter en halvtimma.
Kaffebönorna innehåller rikligt med antioxidanter som är välgörande för huden och skyddar cellerna mot onödigt åldrande och kan dessutom motverka bakterier och andra mikroorganismer. Oljorna i kaffebönor är mycket bra för huden. De verkar rengörande och återfettar huden milt. Resultatet blir en mjuk och fin hy.

fler masker hittar du på  : http://www.elisabet.org/dokument/masker.htm


och jag tänker inte ens lägga upp en misslyckad bild på hur masken blev, hoppas den verkar bättre än hur den ser ut? det återstår att se..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback